maandag 20 april 2015

Zeekoe

Iedereen wil er goed uitzien op zijn trouwdag, denk ik. Lijkt mij logisch.
De reden waarom wij ervoor gekozen hadden om onze trouw klein te houden is dat wij, na de geboorte van ons ventje, een gezinsverenigingsuitbreidingsfeest wilden organiseren.
Een leuk, gezellig feest met familie en vrienden om te vieren dat we getrouwd zijn en ons gezinnetje hebben uitgebreid met een baby.
Klinkt ideaal, toch?
Sowieso gingen we dat dan plannen in de zomer, want mooi weer is altijd leuker dan sneeuw of regen, en dat kwam mij vooral goed uit omdat ik dan een iets grotere kans had om mijn huwelijk te vieren in een degelijke outfit. Ik mag toch hopen dat ik na een aantal weken het grootste deel van de zwangerschapskilo’s zal kwijt gespeeld zijn.
Maar door alle bemoeienissen en veranderingen die er de laatste weken geweest zijn, zal er geen gezinsverenigingsuitbreidingsfeest plaatsvinden en is heel het trouwgebeuren over exact 28 dagen.
Mijn lief heeft een prachtig kostuum, ik zal er uitzien als een opgeblazen zeekoe. En mijn outfit zal de situatie niet verbeteren want het is blijkbaar verboden om er als zwangere vrouw feestelijk uit te zien (misschien omdat feesten geassocieerd worden met alcohol en men zo wil proberen om zwangere vrouwen te ontmoedigen om alcohol te drinken).
Welke vrouw, bij haar verstand, is zo dom om een trouw te plannen als ze 6 maand zwanger is?
Inderdaad, ik.
Ik kan wel huilen. Ik blijf maar proberen om een beter kleedje te vinden online, iets feestelijker. Ik blijf maar filmpjes bekijken op Youtube in de hoop te leren hoe ik mijn vreselijke puisten kan camoufleren met make-up. En wat als ik tegen dan enorm veel vocht begin op te houden en helemaal opzwel? En wat als mijn voeten niet meer in schoenen passen?
Ik moet misschien serieus overwegen om toch een koets in te huren, OM MIJN GIGANTISCHE KONT EN BIJHORENDE BORSTEN TE VERVOEREN.
Wat een idee.
Ik zie het al voor mij, mijn lief in zijn kostuum, en iedereen die ons ziet en zich afvraagt waar de bruid is. En dan de verbazing als ze beseffen dat die mooie jongen in zijn mooi kostuum met die zeekoe gaat trouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten