maandag 20 april 2015

Kattebelletje

Dag meneertje,
Je zit nu al 24 weken in mijn buik en dat wil zeggen dat je levensvatbaar bent. Dat is voor mij een belangrijk moment. Dat wil zeggen dat als je nu geboren wordt, er een grote kans is dat we je op termijn mee krijgen naar huis.
Ik zeg nu vaak tegen mensen dat ik heel ongeduldig ben, dat ik er soms zo naar verlang om je vast te houden, maar ik bedoel dat niet letterlijk hoor. Je mag nog een beetje blijven zitten. Ik wil helemaal niet dat je in de couveuse moet.
Maar ik ben wel echt ongeduldig. Ik wil je zo graag eens zien. Gisteren heb je naar mij gezwaaid op de echo. Je stak je handje omhoog en deed het open en weer dicht. Dat was het leukste moment van heel mijn zwangerschap, tot nu toe. Als je tegen mijn hand schopt denk ik altijd dat je contact probeert te maken, en dat vind ik zo leuk, maar nu leek het echt alsof je naar mij zwaaide. Ik moet nog glimlachen als ik er aan denk. 
Ik ben zodanig ongeduldig dat alles nu echt klaar is voor jou. Als je beslist om wat vroeger te komen, dan hebben we alles in huis om je op te vangen. We hebben vorige week je kleerkastje geïnstalleerd (papa moet wel de deuren nog eens recht hangen) en ik heb ze helemaal vol gestoken met kleertjes en pampertjes en doekjes en lakentjes en alles wat een klein bolletje zoals jij kan nodig hebben. 
Zo heb ik toch het gevoel dat ik al een beetje voor jou aan het zorgen ben, ook al ben je er nog niet…
Ik ben niet alleen ongeduldig, ik heb ook het gevoel dat ik jou al een beetje ken. En ik vind jou nu al zo leuk!
Soms schop je zodanig hard dat het pijn doet aan mijn buik. Dan denk ik dat je boos bent, en mij wil duidelijk maken dat er jou iets stoort.
Of als je heel hard aan het friemelen bent, beeld ik me in dat je touwtje springt met de navelstreng, omdat je je verveelt. Wel voorzichtig zijn he!
En ik vind het stiekem zo leuk dat je alleen schopt voor mij. Ik voel je dan kronkelen en dan roep ik je papa en die legt zijn hand op mijn buik en dan… niets meer. Hihi!
En ik denk dat jij net zo graag als je mama in bad zit. Hoe warmer, hoe liever. Als papa erbij zit is het water niet warm genoeg he?
En ik denk ook dat jij heel lief bent, want je schopt mij enkel overdag en ‘s nachts laat je mij slapen, als je weet dat ik vroeg moet opstaan. 
Over twee weken mogen we nog eens naar jou kijken, ga je dan ook eens naar papa zwaaien? Ik denk dat hij dat heel leuk zou vinden. 
Tot snel, klein bolletje.
Je mama.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten