maandag 20 april 2015

Shit Happens

Grey’s Anatomy, aflevering tien miljard. Meredith is hoogzwanger en vraagt zich af wie bij haar in de bevallingskamer mag zijn. Christina, de BFF of Derek ‘McDreamy’ Shepherd, de echtgenoot.
Want Meredith heeft een groot probleem: ‘ she’s gonna poop on the table’.
Ik had er eerlijk gezegd nog niet echt bij stilgestaan. Ik herinner mij wel een moment waarop mijn nicht vertelde over haar bevalling. Ze had een epidurale gehad en voelde dus niet veel meer, tot ze plots een uitzonderlijk aroma waarnam en besefte dat ze op de tafel aan het… kakken was.
Het lijkt mij niet onlogisch. Met alle macht en moed van de wereld persen om er een baby uit te krijgen, ik kan mij inbeelden dat er wel eens ongewenste projectielen kunnen meekomen.
Ik vond op Pinterest toevallig volgende pin: How To Prevent Pooping During Labor.
Ik geef het toe, ik heb de post gelezen. Laten we het gewoon kakken noemen.
Kakken.
We doen het allemaal, maar wie kakt er nu graag in het bijzijn van een ander?
Ik denk de minderheid.
Wie doet het graag als je spread eagle op een tafel ligt terwijl er verschillende mensen (in het slechtste geval ook manlief) vanonder staan mee te kijken?
Ik hoop niemand.
De tips beschreven in de post zijn naar mijn mening dan ook fantastisch.
Geen grote, vettige maaltijden meer rond de verwachte bevallingsdatum, op tijd een lavement vragen aan de welwillende vroedvrouw, toiletbezoekjes voor het persen begint indien mogelijk, water drinken, water drinken, water drinken.
En als de darmen toch niet meewillen voor de echte arbeid begint, eventjes wild gaan met suppo’s.
Maar als alle beschreven tips niet helpen, zal ik niet anders kunnen dan mij neerleggen bij de aloude wijsheid: shit happens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten