maandag 20 april 2015

Wilde Weldoeners

Ik lees het overal online, tips van moeders aan toekomstige moeders. Dat je geen luieremmer moet kopen want niemand gebruikt die. En een luiertafel eigenlijk ook niet want je kan een baby ook op bed, tafel of de zetel verversen.
Wel, ik heb ook een tip voor toekomstige moeders en ik ben zelf nog niet eens bevallen. Koop geen kleren. Gewoon geen. 
Ja, ik vind het ook leuk om te winkelen en de schattigste broekjes en kruippakjes en mutsjes te kopen. En al zeker in kleine maatjes want die zijn extra schattig en die heb je toch wel nodig in het begin zeker?
Maar dat is allemaal buiten de Wilde Weldoeners gerekend. De vriendinnen, kennissen, zussen, schoonzussen en wildvreemden die nog ergens een doos met babykleren staan hebben waar ze eigenlijk vanaf willen. En die geen zin hebben om zich bezig te houden met alles op tweedehandsbeurzen of online te verkopen. Dus ze geven het weg, zomaar. Zakken en dozen vol. 
Ik heb ondertussen al zodanig veel gekregen dat ik letterlijk niet meer weet wat ik er mee moet doen. Ik heb kleren genoeg voor onze man zijn eerste levensjaar, zonder twijfel. Bodies, T-shirts, broekjes, pyjama’s, jassen, kousen, schoenen, mutsen.
Maar ook speelgoed, beertjes, tetradoeken, handdoeken, lakens, noem maar op. 
Honderden euro’s aan spullen hebben we ondertussen al gekregen, honderden euro’s die we nu aan andere dingen kunnen spenderen, zoals een extra kleerkast voor op pruts zijn kamer. Of een hangar…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten