maandag 20 april 2015

Thrift Shop

Ik kan hele epistels schrijven over mijn frustraties rond koopkracht, besparingen, indexeringen en lonen, maar ik probeer het hier een beetje positief te houden. Ik concludeer dus graag het volgende: baby’s kosten bakken geld en die van ons is er zelfs nog niet. Meubels, pampers, kleren, crèche, flesvoeding, noem maar op.
Ik realiseerde mij al snel dat ik het verschil moest leren maken tussen wat de baby echt nodig heeft en wat mensen zeggen dat de baby nodig heeft.
Mijn slaapkamer kost geen €1500, dus waarom zou ik dat wel spenderen aan een bolletje van 50 cm? En ja, ik heb veel kleren, maar ik draag die wel wat langer dan twee weken.
Na een bezoekje aan een babyspeciaalzaak zonk de moed ons in de schoenen. Ik moest op de duur lachen met de prijzen van sommige bedjes, buggy’s en kledingstukken.
Het leek mij snel duidelijk dat tweedehandssites ons een uitweg zouden bieden.
Dus begon onze online zoektocht, en geloof mij, je kan ALLES wat je nodig hebt tweedehands kopen. Met een lijstje in de ene hand en het besef dat een baby niet zo kieskeurig is in de andere, begon ik (letterlijk) honderden mailtjes te versturen.
Een maand later waren we al de helft geïnstalleerd. Bedje, park, borstvoedingskussen, sterilisator, Doomoo seat, alles samen voor €250. En alles in perfecte staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten