zondag 19 maart 2017

Gezaag

Wat ik nu ga schrijven is sowieso niets nieuws.
Maar het moet eruit.

Waarom denken mensen, in godsnaam, dat het aanvaardbaar is om opmerkingen te maken over hoe dik ik geworden ben, hoe groot mijn buik is of hoeveel ik al ben aangekomen?
En ik die dacht dat het de bedoeling was dat zwangere vrouwen verdikken en een dikke buik krijgen? ER ZIT NAMELIJK EEN BABY IN.

Vraag ik aan u hoeveel u weegt? Is het eerste wat ik tegen u zeg, nog voor ik u deftig begroet, dat ge nu toch wel echt verdikt zijt?

Het is mij inderdaad niet gegund om gracieus zwanger te zijn. Ik ben al niet mager om te beginnen, ik heb een lijf dat nog niet deftig gerecupereerd is van een vorige zwangerschap en keizersnede. Ik ben jammer genoeg ook diabetespatiƫnt, en kom dus sowieso meer bij tijdens een zwangerschap. Ik produceer daardoor ook grotere baby's en meer vruchtwater. En hoe dichter ik bij de uitgerekende datum kom, hoe meer insuline mijn lichaam nodig heeft. En insuline is een hormoon. Hormonen spuiten ze ook in koeien om ze te doen verdikken.
Het is met andere woorden niet bepaald mijn bedoeling om er zo bij te lopen. En ik heb er ook weinig controle over.

Niet onbelangrijk om te vermelden is dat ik er de voorbije maanden al in geslaagd ben om mijn suiker zo goed als perfect onder controle te houden. De baby zit perfect op schema qua gewicht, en ik eigenlijk ook. Ik ben nog niet meer bijgekomen dan wat gezond is voor mij.
Dus laat mijn boodschap duidelijk zijn: SHUT THE FUCK UP over mijn gewicht of over hoe groot mijn buik is. De volgende die er een opmerking durft over maken heeft een vuist in zijn wezen.

1 opmerking:

  1. Een goeie rechtse ;) Gelijk heb je. Toen ik 12 weken was en in bakker stond vroeg ze voor wanneer het was. In oktober zei ik. Ik kreeg dan als antwoord: amai dan is het zeker een tweeling. Daar sta je dan.. zelf trots op je buik en dan krijg je zo een opmerking. Heb het niet aan mijn hart laten komen en extra genoten van de zwangerschap. Bij een 2de is het nu eenmaal vlugger te zien en 'dikker'. Dus Ruth, geniet van je klein boeleke in de buik en geef ze maar een een goeie rechtse als ze idd opmerkingen geven want je bent mooi zwanger. :)

    BeantwoordenVerwijderen