woensdag 20 januari 2016

Mijn lijf

De voorbije maanden was de uiterlijke toestand van mijn lijf prioriteit 3651. Het leek mij volkomen onbelangrijk om mij bezig te houden met sporten en diëten terwijl er andere problemen te tackelen waren.
Maar nu die problemen al eventjes van de baan lijken te zijn, besloot ik om mij toch eens te focussen op prioriteit 3651.

Ik ben mijn zwangerschapskilo's vanzelf kwijt geraakt maar ben er de voorbije weken ook in geslaagd om er een stuk of 2-3 terug aan te fretten, dank u feestdagen.
Maar zelfs toen ik terug op mijn oorspronkelijk gewicht was, pasten de meeste van mijn broeken niet. Het was alsof alles plots op een andere plaats zat.

Nu heb ik het momenten moeilijk om de spiegel te trotseren. Sommige dagen kan ik het voor mezelf heel goed relativeren: een gigantisch kind in een gigantische buik, een keizersnede... Wat had ik verwacht? Dit hoort bij mama zijn.
Maar op andere dagen vervloek ik de flubber en de rolletjes en de overtollige huid en de striemen.

Dus heb ik beslist om in actie te schieten. Geen zotte diëten want die houd ik toch niet vol, maar wel een beetje gezonder en een beetje minder. Dat lijkt mij haalbaar.
En geen sport want dat haat ik, maar wel beweging. Een beetje wandelen, trappen doen in plaats van de lift, alles behalve in mijn zetel plakken.
En de 30 day abs challenge die ik sinds gisteren gestart ben. Mijn arme buikspieren, die letterlijk geen enkele sit-up ervaren hebben de voorbije 17 maand, zijn nog steeds in shock.
Ik verschoot zelf heel hard toen ik deze morgen uit bed wou komen, ik ben precies kreupel.

Maar we gaan ervoor! Zij die gaan afzien groeten u!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten